2 Eylül 2009 Çarşamba

The Last Templar



Bu görüntü The Last Templar adında, Hollywood yapımı bir filmden. Altta düşülen not Bodrum, Turkey. Yani bizim bildiğimiz Ege’nin göz bebeği, Avrupa’nın yaz aylarında akın ettiği Bodrum.




Bu görüntü de yine aynı filmden. Bu kez altta bir not görmüyoruz. Neresi olabilir ? Afaganistan ? Irak ? Arabistan ? Filmin bu bölümü de Bodrum’da geçiyor(muş).

Filmin çekimleri Tunus’ta yapılmış.



Ben de çok ufak bir araştırma yaptım. Aslında araştırma değil. Bildiğim şeyi resmetmek istedim. Yani Hollywood yönetmenleri, dünyanın en gelişmiş arama motoruna “Bodrum” kelimesini yazdığında neyle karşılaşacak bunu merak ettim. Google’a “bodrum muğla” yazdım ve görsellerde aradım. Karşıma çıkan bu fotoğraftaki mekanlarla filmdeki mekanların bir arada olabilme olasılığını hesaplamaya gerek bile duymuyorum.



Ben oturduğu yerden bu bilgiye ulaşılabileceğini belirtmek isterken, Bodrum Otelciler Derneği, filmin yapanları Bodrum’a davet ediyorlar. Tatil için değil tabiki. Filmde gösterdikleri gibi develere bindirmek için herhalde. Ama bu kez turistik gezi amaçlı. Tabi öyle çölde falan değil, denize nazır.

Dünyanın 7 harikasından biri olan Halikarnas Mozalesi, Bodrum’da bulunmaktadır. Yapılan bu film, Bodrum’un tarihine, turizmine, Türkiye’ye yapılan bir saygısızlıktır.

0 yorum:


Free Blogger Templates by Isnaini Dot Com and Bridal Gowns. Powered by Blogger